Mistä johtuu, kun laitan keiton parvekkeelle kattilassa jäähtymään, ilma noin +2 astetta, ja samalla lasken lavuaariin jääkylmää vettä (joka enemmän kuin +2…

Kysytty

Mistä johtuu, kun laitan keiton parvekkeelle kattilassa jäähtymään, ilma noin +2 astetta, ja samalla lasken lavuaariin jääkylmää vettä (joka enemmän kuin +2 astetta), niin samaa keittoa kattilassa vedessä jäähtyy nopeammin? Kuitenkin samat määrät keittoa.

Vastaus

Vastattu

Vesi johtaa lämpöä huomattavan paljon paremmin kuin ilma. Esimerkiksi saunassa voi hyvin oleskella, jos sen lämpötila on 90 °C, mutta samanasteinen vesi aiheuttaa vakavia palovammoja.