Mistä ilmaisutaidon harjoituksia erityisesti lapsille tai ala- asteikäisille?

Kysytty

Mistä ilmaisutaidon harjoituksia erityisesti lapsille tai ala- asteikäisille?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hakemalla Lahden kaupunginkirjaston Riimi-tietokannasta http://www.lahti.fi/kirjasto/ asiasanalla ilmaisutaito, suullinen ilmaisu, ilmaisukasvatus tai luovuuskasvatus löytyy esim. seuraavia teoksia:
Löyttyniemi, Anu: Sukkela suu, ketterä keho (2003) Stenius, Nena: Riemua ja rohkeutta: ilmaisukasvatuksen opas (1998)
Sadun ja leikin lähteillä (1999)
Liukko, Seija: Ilmaisua ipanoille (1998).

Seuraavista teoksista voi myös löytyä lisää aiheesta:
Airaksinen, Raija: Karhunkämmen: ilmaisukasvatuksen ohjaajan opas (1997)
Kanerva, Pirjo: Ilmaista iloa: harjoituksia ilmaisutaidon ja äidinkielen tunneille ja kerhoihin (1993)
Heinonen, Sirkka-Liisa: Seikkailu, vapaus, lento ja kuvittelun leikki: draama varhaiskasvatuksessa (1996)
Helenius, Aili: Sesam!: avaimia esiopetuksen draamapedagogikkaan (2000)
Sinivuori, Päivi: Esiripusta aplodeihin: opas harrastajateatteriohjaajille ja ilmaisukasvattajille (2000)
Karppinen, Seija: Taiteen ja leikin lumous: 4-8-vuotiaiden lasten taito- ja taidekasvatus (2001)
Videoita: Tarina toimii (1999); Leikkiteatteri (1999); Ilmaisun iloa (1995).