Otsikko
Mistä ihmeessä maltitolia voisi ostaa? (Luonnonmukainen makeutusaine). Olen katsonut kaupoista ja kysynyt apteekista. Ainakin monet makeiset sisältävät sitä,…

Kysytty

Mistä ihmeessä maltitolia voisi ostaa? (Luonnonmukainen makeutusaine). Olen katsonut kaupoista ja kysynyt apteekista. Ainakin monet makeiset sisältävät sitä, jopa Suomessa valmistetut.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Maltitoli on luontainen makeutusaine, joka valmistetaan viljasta. Voi olla, että sitä ei ole Suomessa myynnissä ollenkaan. Tarkistin useampia verkkokauppoja, eikä niistä sitä löytynyt. Jokunen vuosi sitten ksylitolijauhettakaan ei ollut myynnissä Suomessa, joten voi olla ettei maltitoliakaan ole.

Sen sijaan Amazon.com-verkkokaupassa näytti olevan maltitolia myynnissä useammassakin eri muodossa. Osoitteesta http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Dgrocery&field… saat listan niistä.