Mistä etsin eri maiden arvostettuja kirjapalkintojen voittajia? Ehkä jonkinlaisia listoja, top 10, tms.

Kysytty

Mistä etsin eri maiden arvostettuja kirjapalkintojen voittajia? Ehkä jonkinlaisia listoja, top 10, tms.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjasammossa on linkkilista ulkomaisista kirjallisuuspalkinnoista. Niistä voit etsiä palkintojen saajia.

Ulkomaiset kirjallisuuspalkinnot Kirjasammossa https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3%253Au9463f401-519a-49a7-8d2a-27821bcd32c7

Tunnettuja kirjallisuuspalkintoja - Nobelin kirjallisuuden palkinnon - lisäksi ovat mm. seuraavat palkinnot.

The Man Booker Prize for Fiction (Kansainyhteisö, Irlanti)

Pulitzer-palkinto (USA)

Georg Büchner –palkinto (Saksa)

Goethe-palkinto (Saksa)

Goncourt-palkinto (Ranska)

Ranskan akatemian suuri kirjallisuuspalkinto (Grand Prix de Littérature)

Miguel de Cervantes –palkinto (Espanja)

August-palkinto (Ruotsi)

Pohjoismaiden neuvoston kirjallisuuspalkinto

Venäläinen Booker-palkinto