Mistä cd-levyltä löytyy Missikisoista tuttu kappale "Ken on täällä kaikkein kaunein"? Kelpaa laulettuna tai instrumentaalisena.

Kysytty

Mistä cd-levyltä löytyy Missikisoista tuttu kappale "Ken on täällä kaikkein kaunein"? Kelpaa laulettuna tai instrumentaalisena.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kappaleen nimi on Armi. Sen on säveltänyt Erik Lindström ja sanoittanut Saukki

Laulun ovat esittäneet Kai Lind, Olavi Virta, Reijo Taipale, Aarre J. Kari ja Ari Klem. Sen lisäksi Armista on lukuisia orkesterisovituksia, katso tarkemmin Yleisradion Suomalaisten äänilevyjen tietokannasta http://www.yle.fi/aanilevysto/firs2/

Ainakin Olavi Virran, Reijo Taipaleen ja Kari Arcen (Aarre) cd-levytyksiä on kaupoissa saatavilla ja myös kirjastoissa lainattavissa.

Ja vielä taustatietoja kappaleesta:
Erik Lindström kertoo säveltäneensä tämän kappaleen v. 1952 alun perin vaimolleen Vuokolle, mutta Armi Kuuselan tultua valituksi Miss Universumiksi sävellys päätettiin markkinoida Armin nimellä, jolloin Saukki teki siihen sanat. Siitä lähtien tämä laulu on ollut Miss Suomi –kilpailujen tunnussävelmänä. (Suuri toivelaulukirja 3. s. 227-228)