Mistä Catherine Cooksonin suomeksi käännetyistä romaaneista on tehty elokuva?

Kysytty

Mistä Catherine Cooksonin suomeksi käännetyistä romaaneista on tehty elokuva?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Catherine Cookson oli erittäin tuottelias kirjailija, jonka romaaneja on myös suomennettu paljon. Esimerkiksi Helmet-tietokannassa on arviolta sata Cooksonin teosta suomeksi. Cooksonin teoksista on tehty myös runsaasti filmatisointeja - tosin lähinnä tv-sarjoina ja tv-elokuvina Britanniassa. iMBd-sivuston (Internet Movie Database) mukaan ainakin seuraavat Cooksonin suomennetut teokset on filmatisoitu:

-Mallenit (esim. Mallenin suku, Mallenin tyttö): tv-sarja 1979- "The Mallens"
-Kadun kaunein tyttö: tv-elokuva 1989 "The Fifteen Streets"
-Kohtalon liekki: tv-elokuva 1991 "The Black Candle"
-Mustaa samettia: tv-elokuva 1991 "The Black Velvet Gown"
-Onnen kulkurit: tv-elokuva 1993 "The Man who cried"
-Tyttö ja kartanonherra: tv-minisarja 1994 "The Dwelling Place"
-Kartanon portit: tv-minisarja 1995 "The Glass Virgin"
-Emily: tv-minisarja 1996 "The Tide of Life"
-Hannah: tv-elokuva 1996 "The Girl"
-Laitakaupungin lilja: tv-minisarja 1997 "Rag Nymph"
-Siivetön lintu: tv-minisarja 1997 "The Wingless Bird"
-Yöperhonen: tv-elokuva 1997 "The Moth"
-Vanessa: tv-sarja 1998- "The Round Tower"
-Tilly Trotter: tv-minisarja 1999 "Tilly Trotter"

Lähteet:
Helmet.fi
Fennica.linneanet.fi
iMDb: http://www.imdb.com/name/nm0177541/?ref_=fn_al_nm_1 (haettu 14.1.2015)