Mistä arkistosta voisi löytää vanhojen kansakoulujen pohjapiirroksia ja muita niiden rakennukseen liittyviä asiakirjoja?

Kysytty

Hei, mistä arkistosta voisi löytää vanhojen kansakoulujen pohjapiirroksia ja muita niiden rakennukseen liittyviä asiakirjoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kansakoulujen pohjapiirroksia löytyy Finnan kautta. Finna on Kansalliskirjaston ylläpitämä tiedonhakupalvelu, jonka kautta pääsee monen suomalaisen arkiston, kirjaston ja museon digitaaliseen aineistoon. Osa pohjapiirroksista on suoraan verkossa saatavilla, muista löytyy tieto sijainnista. Alla linkki haun tulokseen:

https://www.finna.fi/Search/Results?lookfor=kansakoulu+pohjapiirros&typ…

Myös muita asiakirjoja voi hakea tämän palvelun kautta.