Mission impossible: etsin kirjasarjaa, josta noin 4 v sitten olen lukenut pari kirjaa, ja haluaisin lukea loputkin. Valitettavasti en muista kirjoittajan nimeä…

Kysytty

Hei! Mission impossible: etsin kirjasarjaa, josta noin 4 v sitten olen lukenut pari kirjaa, ja haluaisin lukea loputkin. Valitettavasti en muista kirjoittajan nimeä enkä kirjojen tai päähenkilönkään nimeä. Kirjat olivat enkuksi, pokkareita, pääkirjaston enkunkielisellä osastolla ehkä toiseksi alimmalla hyllyllä. Aihe on nyky-yhteiskunnassa USA:ssa jossain kaupungissa asuva ja etsivänä toimiva velhomies (wizard), jonka toimeksiannot tietysti kulminoituvat pahoihin henkiin yms ilmiöihin. Kaveri esiintyy yleensä pitkässä mustassa takissa.
Sain Ilpoisten kirjastosta vinkin, että pääkirjastossa on tummatukkainen, noin 40-v mies kirjallisuus ja taide-os tiskillä, nimeä ei muisteta, joka on erittäin perehtynyt scifiin ja fantasiaan - fantasian allehan tämä kysymäni kirjasarja epäilemättä sijoittuu.
Pahoittelen epämääräistä kysymystä, mutta hienoa, jos saatte homman selvitettyä!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkirjaston tummatukkainen scifi- ja fantasiapesialisti vastaa, että kyseessä on erittäin suurella todennäköisyydellä Jim Butcherin kirjoittama The Dresden Files. Teokset kertovat paranormaaleja tapauksia Chicagossa tutkivan Harry Dresdenin seikkailuista. Muihinkaan teoksiin antamasi tuntomerkit eivät sovi. Sarjan teoksia löytyy tällä hetkellä Turun pääkirjaston spefihyllystä kiitettävästi, mutta ajantasainen tilanne kannattaa toki tarkastaa Vaski-tietokannasta.