Otsikko
Missähän Veikko Huovisen kirjassa on hulvaton tarina, jossa miehet kiipesivät puihin ja viettivät siellä talven?

Kysytty

Missähän Veikko Huovisen kirjassa on hulvaton tarina, jossa miehet kiipesivät puihin ja viettivät siellä talven? Jotain tällaista - vuosikymmenien takaa - muistan, mutta tekijästäkään en ole ihan varma. Huovisen kirjoittamaksi tällainen tarina kuitenkin sopisi, ja minulla on myös muistikuva, että kirjoittaja olisi ollut hän.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä voisi olla novelli nimeltä Kasvissyöntikausi, jossa kaksi miestä ryhtyy noudattamaan metson elintapoja ja mm. syövät neulasia puun latvassa.

Novelli on julkaistu seuraavissa Veikko Huovisen teoksissa:

Ympäristöministeri : ekotarinoita (Otava, 1982)

Kootut teokset. 9 osa (WSOY, 1986)

Bakulainen pahvala. Toinen osa (WSOY, 2005)

Lisäksi se löytyy kokoelmateoksista  Novellin vuodenajat (Weilin+Göös, 1987) ja Ihmisiä : uutta suomalaista proosaa Samuli Parosesta Rosa Liksomiin (Tammi, 1992).