Missä voisi tutustua lähihoitajan työnhaun kirjallisuuteen, onko sitä ja jos on, niin mitä kirjallisuutta. Haluaisin tietää mistä niitä löytää, jos vaikkapa…

Kysytty

Missä voisi tutustua lähihoitajan työnhaun kirjallisuuteen, onko sitä ja jos on, niin mitä kirjallisuutta. Haluaisin tietää mistä niitä löytää, jos vaikkapa saisin vinkkejä kirjallisuudesta oman työnhakuni tueksi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjallisuutta löytyy melko paljon: Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto: ammatillisen peruskoulutuksen opetussuunnitelman ja näyttötutkinnon perusteet: sosiaali- ja terveysalan koulutusohjelma, lähihoitaja. Opetushallitus 2001, Rintala, Taina: Lähihoitajien työ, ammatti-identiteeetti ja hyvinvointi. Stakes 1997, Uusitalo, Ilkka: Lähihoitajakoulutuksen tuottamat valmiudet. Opetushallitus 1995 ja Kero, Marja: Lähihoitajakoulutus ja organisaatiokulttuuri. Opetushallitus 1995. Lisää kirjallisuutta löytyy Tampereen kaupunginkirjaston kotisivulta, osoitteesta http://kirjasto.tampere.fi:8000/ kohdasta HAKU, asiasanoilla lähihoitajat ja koulutus. Lehtiartikkeleita aiheesta löytyy myös useita. Niitä voi etsiä Aleksi-artikkelitietokannasta, joka on käytössä useimmissa kirjastoissa.