Missä varmaan tosi vanhassa laulussa lauletaan:..."harakat ja varikset ja kuusikkonärhet, ne ovat minun lintujani"....

Kysytty

Hei. Missä varmaan tosi vanhassa laulussa lauletaan:..."harakat ja varikset ja kuusikkonärhet, ne ovat minun lintujani".... Muuta en tiedä laulusta. Äitini on kertonut, että isänsä on laulanut hänelle laulua pikkutyttönä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulu Harakat ja varikset löytyy nuottijulkaisusta Karjalaisia kansanlauluja Kiihtelysvaarasta : Kyllikki Maliston kokoelma (356 perinteistä laulua Karjalan Kiihtelysvaaran alueelta, toimittanut Ahti Sonninen, Karjalaisen kulttuurin edistämisssäätiö, 1978).

Nuottikokoelma on lainattavissa useista Suomen kirjastoista. Mikäli sitä ei löydy oman kirjastoalueenne kirjastosta, voitte tilata sen kaukolainaan oman lähikirjastonne kautta.

https://finna.fi/Record/kuopio.64146#componentparts

8 ääntä

Kommentit

Harakat ja varikset ja kuusikkonärhet
jos olis minun lintujani
en minä sulle kirjoittaisi
ja osoittees unohtaisin

Voit pyytää mua seuraksi lehvien alle
kun sade vain ropistaisi
vaan sadetanssi, varikset ja kuusikkonärhet
mua enemmän kiinnostaisi