Missä vanhassa laulussa äiti seurailee poikaansa tämän valmistautuessa tanssimaan lähtöön. Poika sanoi jotain mikä liittyi hänen pukeutumiseensa, miten hän…

Kysytty

Missä vanhassa laulussa äiti seurailee poikaansa tämän valmistautuessa tanssimaan lähtöön. Poika sanoi jotain mikä liittyi hänen pukeutumiseensa, miten hän tässä tälläytyy... sekin sana hukassa. Laulua laulettu sota-aikaan, mieslaulaja, mies oli lapsekas mammanpoika. Ei ole enempää vinkkejä! Yli 90 äiti yrittää tässä muistaa miten tämä laulu meni.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ikävä kyllä, näillä tiedoin ei kappaleen nimi selvinnyt. Sota-ajan miespuolisten iskelmälaulajien tuotannosta yritimme penkoa erityisesti kysyjän kuvailua muistuttavien artistien levytyksiä. Heidän laajasta tuotannostaan on vaikea arvata, mistä laulusta voisi olla kyse. Useita kappaleen nimen perusteella lupaavia tapauksia kuunneltiinkin, mutta tuloksetta. Suomen äänitearkiston luetteloista voi tarkastella artistien tuotantoa, jos laulu muistuisi sillä tavoin.

Kauko Käyhkö tulee ensiksi mieleen: https://fenno.musiikkiarkisto.fi/___r.php?rooli_filter=5&vuosi_alku=&vuosi_loppu=&root=1&querystring=root%3D1%26action%3DrKantaSearchForm1&process_rKantaSearchForm=1&form_target=form_target_rKantaSearchFormArea&lr_finished_action=rKantaSearchForm1&auto_nimi=Käyhkö+Kauko

Matti Jurva levytti paljon myös sota-aikana. Hieman pyöreäkasvoinen hänkin oli.  https://fenno.musiikkiarkisto.fi/___r.php?rooli_filter=5&vuosi_alku=&vu…

Eugen Malmstenin äänitearkistoon koottu tuotanto: https://fenno.musiikkiarkisto.fi/___r.php?rooli_filter=5&vuosi_alku=&vu…

Muita tunnettuja laulajia tuolloin olivat mm. Eero Väre, Teijo Joutsela, Georg Malmsten ja A.Aimo. He eivät taas ainakaan vastaajan mielestä ole lapsekkaan oloisia.