Missä tienristeyksessä ja milloin otettiin käyttöön Vantaan ensimmäiset liikennevalot?

Kysytty

Missä tienristeyksessä ja milloin otettiin käyttöön Vantaan ensimmäiset liikennevalot?

Vastaus

Vastattu

Ensimmäiset Vantaan liikennevalot on rakennettu Tikkurilan Kielotien ja Asematien risteykseen vuonna 1973. Vuonna 1982 liikennevaloja on ollut jo 27 risteyksessä. Nyt aletaan lähestyä 160:n risteyksen määrää. Määrä lisääntyy noin viidellä vuodessa. Ratikka lisää tätä määrää ainakin 50:llä.

Lähde: Vantaan kaupungin liikenneinsinööri Riikka Tuomi

Tarkalleen ottaen vuonna 1973 ei ollut vielä Vantaan kaupunkia, vaan vasta seuraavana vuonna 1974. Ennen tätä Helsingin maalaiskunnasta tuli kauppala vuonna 1972.