Otsikko
Missä suomen kaupungeissä on suurin ulkomaalainen väestö / geeni perimä, jossei virolaisia, ruotsalaisia tai lähi idän pakolaisia lasketa, erityisesti…

Kysytty

Missä suomen kaupungeissä on suurin ulkomaalainen väestö / geeni perimä, jossei virolaisia, ruotsalaisia tai lähi idän pakolaisia lasketa, erityisesti brittiläiset ja ranskalaiset ja italialaiset haussa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tilastokeskuksen kirjastosta kerrottiin, että kaupungittaisia tilastoja Suomeen muuttaneista kansalaisuuuksittain ei ole. Monissa kunnissa tietystä maasta muuttaneita on vain muutamia, ja tietosuojasyistä tällaisia tilastoja ei julkaista.

Tilastokeskuksen sivuilta löytyy Suomessa vakinaisesti asuvat ulkomaalaiset -tilastoja (uusin 31.12.2015, ennakkotieto), mutta ei siis kaupunkikohtaista tilastoa:

http://docreader.readspeaker.com/docreader/index.php?jsmode=1&cid=brzou…

Tilastokeskuksesta saa myös tarkempia tietoa maksullisena palveluna, mutta tällöinkään ei alle 10 hengen tietoja ilmoiteta. Voit ottaa yhteyttä sähköpostilla: erityispalvelut(at)tilastokeskus.fi

Kaupunkilaisten geeniperimä ei taida olla tiedossa.