Missä sijaitsee (osoite) ja kuka nykyään omistaa Kokkilan (Kockis) tilan Siuntiossa?

Kysytty

Missä sijaitsee (osoite) ja kuka nykyään omistaa Kokkilan (Kockis) tilan Siuntiossa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teoksessa Suomen kartanot ja suurtilat 1 (toim. Eino Jutikkala ja Gabriel Nikander, 1939) kerrotaan, että Kockisin tila sijaitsee Siuntiossa Kockisin kylässä lähellä Lohjan rajaa. Kirjan ilmestymisen aikaan 1930-luvulla omistaja oli K. V. Nyman. Tila on alkujaan ollut osa toista tilaa, mutta Kockis-niminen jo ainakin 1500-luvulla.

Tilan nykyisestä tilanteesta tai omistajasta ei löytynyt tietoa.