Missä sijaitsee Maapallon kauimpana merestä oleva kohta ja kuinka pitkä matka sieltä on merelle?

Kysytty

Missä sijaitsee Maapallon kauimpana merestä oleva kohta ja kuinka pitkä matka sieltä on merelle?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Guinness World Records -tietokirjan mukaan tämä paikka sijaitsee Džungarian altaan alueella Luoteis-Kiinassa (46º16.8'N, 86º40.2'E). Sieltä on matkaa merelle 2648 kilometriä. Lähellä paikkaa sijaitseva miljoonakaupunki Ürümqi on taas kauimpana merestä sijaitseva kaupunki.

https://www.guinnessworldrecords.com/world-records/land-farthest-from-sea#