Missä sadussa tai tarinassa eläimet tai hahmot luulevat, että kuu tai tähti on tippunut lampeen? Voi olla eläinsatu, hölmöläissatu, tms? Eriversiot käy.

Kysytty

Missä sadussa tai tarinassa eläimet tai hahmot luulevat, että kuu tai tähti on tippunut lampeen? Voi olla eläinsatu, hölmöläissatu, tms? Eriversiot käy.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakin kaksi tällaista tarinaa löytyi. Jonathan Emmetin kuvakirjassa Myyrä tahtoo kuun myyrä yrittää pudottaa kuun lampeen, ja luulee hetken onnistuneensa. Hanhiemon satuaarre -kirjassa kertomuksessa Kolme typerystä kylän asukkaat haravoivat lammesta vettä talikoilla, haravoilla ja luudilla saadakseen kuuksi luulemansa kuun kuvajaisen pois lammesta.