Missä romaanissa piilotetaan viinapulloja pahan päivän varalle? Onko se Paasilinnaa vai Huovista vai joku muu?

Kysytty

Missä romaanissa piilotetaan viinapulloja pahan päivän varalle? Onko se Paasilinnaa vai Huovista vai joku muu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseinen romaani voi olla Arto Paasilinnan "Jäniksen vuosi". Veikko Huovisellakin on teoksessa "Mikäpä tässä" lyhyt tarina "Viinankätkijä", joka oli myös episodina TV-sarjassa "Lyhyet erikoiset".

1 ääntä

Kommentit

Työviksen kielikurssia varten luin vastikään "Jäniksen vuoden" käännöksenä. En muista tuollaista kohtaa lainkaan. Pullonjemmaaja saattaa silti sopia tarinan erikoisten tyyppien joukkoon. Vatasen ja jäniksen reittiä on helppo seurata vaikkapa kartalla, koska paikkakunnat mainitaan. Missä päin tuollainen pullonpiilottaja oli?