Missä romaaneissa kuvattaisiin Suomea, suomalaisia ja suomalaista kulttuuria turistin tai maahanmuuttajan silmin?

Kysytty

Missä romaaneissa kuvattaisiin Suomea, suomalaisia ja suomalaista kulttuuria turistin tai maahanmuuttajan silmin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä joitakin romaaneja kyseisestä aiheesta:

Umayya Abu-Hanna: Sinut"
Ranya ElRamley: "Auringon asema"
Wladimir Kaminer: "Rakkaita terveisiä Saksasta"
Schatz, Roman: "Rakasta minut" ja "Saksalainen rakastaja"
Dieter Hermann Schmitz: "Täällä pohjoisnavan alla: matkani saunankestäväksi suomalaiseksi"
Annika Luther: "Ivoria"
Patrakova, Inna: "Tulkki"