Missä ovat sijainneet seuraavat yksiköt (joissa isäni on jatkosodan aikana ja heti sen jälkeen palvellut/työskennellyt: ViestikoulK (1943-44) MaavVK (1944) 2…

Kysytty

Missä ovat sijainneet seuraavat yksiköt (joissa isäni on jatkosodan aikana ja heti sen jälkeen palvellut/työskennellyt:
ViestikoulK (1943-44)
MaavVK (1944)
2./It.R1 (1945-46)
I/JR5 (1946)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teoksessa Suomen sota 1941-45. 10 (Helsinki 1961) kuvatun kotiuttamissuunnitelman mukaisesti joukko-osastojen sijoituspaikat olisivat olleet seuraavat:

Viestikoulutuskeskus: Helsingin Santahamina
Maavoimien Viestikoulu: Riihimäki
Ilmatorjuntarykmentti 1:n 2. patteri: Helsinki
Jalkaväkirykmentti 5: Santahamina-Tuusula

Sodan ajan Viestikoulutuskeskuksesta enemmän myös Jarmo Niemisen teoksessa Santahamina : sinivalkoinen saari (Helsinki 2012).

1 ääntä

Kommentit

Kansallisarkistossa on mahdollisuuus tutstua armeijan kantakorttiarkistoon, josta löytyy vaikkapa isän tietoja sodanajalta koulutuksesta, luonteesta sotilasuran kannalta jne.. Googlaa "kansallisarkisto" ja ota yhteyttä. Todennäköisesti on itse käytävä paikan päällä Helsingissä tutstumassa papereihin.