Missä osoitteessa Safari klubi Helsingissä aloitti? Kuulin että Ratakatu 9 mutta en usko.

Kysytty

Missä osoitteessa Safari klubi Helsingissä aloitti? Kuulin että Ratakatu 9 mutta en usko.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ravintola Safari klubi toimi ainakin 1970-luvulla osoitteessa Eerikinkatu 14 (lähde: Ollila, Toppari, Puhvelista Punatulkkuun: Helsingin vanhoja kortteleita). Saman kirjan mukaan Safari klubi ei ole sijainnut Ratakadulla. Osoitteessa Ratakatu 9 ovat toimineet mm. ravintola Palaveri ja Kellari Disko.

9 ääntä

Kommentit

Safari club Eerikinkatu 14 sisäpihalla myytiin 80-luvun alussa Primulalle joka rakensi samalle paikalle Finos-nimisen ravintolan, nyk Helmi.

Perusti Jarmo Kopio -70 luvulla. Hieno menomesta.

Elämän mittainen kokemus Safari klubilta. Ystävättäreni oli hetken töissä Safarilla baarissa. Hän soitti minulle 1974 klo 23.00 että täällä on sinun oloinen mies. 18 vuotiaana hyppäsin sängystä ylös vaatteet päälle ja Safarille. Juoksin ovimiesten ohi portaat ylös. He huusivat näytä paperit. Siellä oli ikäraja 24 . No siellä se minun oloinen mies oli. Tuon saman miehen kanssa ollaan eletty yhdessä tuosta illasta saakka.

Safari Cubin omisti Jarmo Kopio.1974 siirryin Royal Clubista soittamaan levyjö safari clubille.Siellä soittaessani järjestin myös Queen yhtyeen vierailun klubilla.Vietimme koko yhtyeen kanssa iltaa aamutunneille asti.Oli silloin kun soitin levyjä siellä Jelsingin ykköspaikka..niin musiikin kun menevän meiningin tanssipaikkana....

Mahtavaa Pepe. Oletan että olet Discuksen Pepe, jona sinut tunsin? Mahtavat muistot, kävin sinulta ja Kennyltä ostamassa 78-80 parhaat funk singlet tai maxit , jotka olit minulle varannut. Soitin Safarilla 377 päivää putkeen ( oltiin muutama päivä kiinni jouluna )vuodesta 1978 syyskuusta alkaen.