Missä on sukunimi Saksa

Kysytty

Missä on sukunimi Saksa

Vastaus

Vastattu

Tuomas Salasten sukunimi-info tietää kertoa, että "Saksa on Suomessa esiintyvä sukunimi. Se on suomalaisilla melko yleinen. Noin joka 10 000:s suomalainen on nimeltään Saksa.....

Sukunimien yleisyyslistalla Saksa on sijalla 1 547.

Sanan saksa merkitys on 'saksalainen, saksilainen, kulkukauppias'. Jokin muukin merkitys saattaa tulla kyseeseen." https://www.tuomas.salste.net/suku/nimi/saksa.html

Sivustolta saa tietoa myös Saksa nimisten asuinpaikoista.