Missä on julkaistu Albert Edelfeltin tekemä alkuperäinen piirroskuva Mikael Agricolasta? Muistaakseni piirros on vuodelta 1908. Tarvitsisin kuvan…

Kysytty

Missä on julkaistu Albert Edelfeltin tekemä alkuperäinen piirroskuva Mikael Agricolasta? Muistaakseni piirros on vuodelta 1908. Tarvitsisin kuvan mahdollisimman suurena ja tarkkana.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Albert Edelfeltin puupiirros Mikael Agricolasta löytyy ainakin Simo Heinisen teoksesta Mikael Agricola: Elämä ja teokset (Edita, 2007). Kirjassa oleva kuva on koko sivun kokoinen.

Jos kuitenkin etsit tätä vanhempaa julkaisua, kannattaa ottaa yhteyttä suoraan Kansalliskirjastoon: http://www.kansalliskirjasto.fi/yleistieto/yhteystiedot.html