Missä olisi tietoa siirtoväen asuttamisesta siinä mielessä, että mistä luovutetusta kunnasta asutettiin mihin kuntiin ja ehkä jopa kyliin, esim kartalla…

Kysytty

Missä olisi tietoa siirtoväen asuttamisesta siinä mielessä, että mistä luovutetusta kunnasta asutettiin mihin kuntiin ja ehkä jopa kyliin, esim kartalla esitettynä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Karjalan Liiton sivuilta löytyy kartta siirtoväen sijoittumisesta Suomeen
http://www.karjalanliitto.fi/2/kuvat/2.13.jpg

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Karjalan Liiton sivulta löytyvä kartta oli aikanaan sijoitussuunnitelma, joka toteutui miten kuten. Varsinkin Pohjanmaalta lähdettiin hanakasti muualle. Työn perässä mentiin suuriin kaupunkeihin, jotka eivät tähän suunnitelmaan sisältyneet. Sijoitustietoja 3 vuotta jäljittäneenä voi todeta, että ne ovat kovasti hajallaan. Parasta olisi mennä Karjalan Liiton kirjastoon.