Missä novellikokoelmassa tms. on ilmestynyt Guy de Maupassant'n novelli Käsi? Kokoelmassa oli muistaakseni muidenkin kuin Maupassant'n kauhunovelleja ja se on…

Kysytty

Missä novellikokoelmassa tms. on ilmestynyt Guy de Maupassant'n novelli Käsi? Kokoelmassa oli muistaakseni muidenkin kuin Maupassant'n kauhunovelleja ja se on julkaistu noin ennen vuotta 1992.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaipaamasi novelli löytyy v. 1966 ilmestyneestä kokoelmasta Painajaisuni. Toinen vaihtoehto voisi olla Maupassant'n parhaita kauhukertomuksia sisältävä Yön tarinat (1989), joka sisältää seuraavat novellit:
Käsi
Pelko
Hän?
Joella
Näky
Pakkoliike
Kauhu
Majatalo
Schopenhauerin hymy
Oliko hän hullu?
Susi
Horla
Hukkunut mies
Kuollut tyttö
Yö Pariisissa (Painajainen)
Kuka tietää?
Sellaista kokoelmaa en löytänyt, jossa olisi myös muiden kuin Maupassant'n kauhunovelleja.