Missä muumikirjassa esiintyvät säilötyt savurenkaat. Ne olivat palkkio jossakin etsintäjutussa...

Kysytty

Missä muumikirjassa esiintyvät säilötyt savurenkaat. Ne olivat palkkio jossakin etsintäjutussa...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Säilötty savurengas on arpajaisvoitto Tove Janssonin muumikirjassa Muumipapan urotyöt. Kirja kertoo Muumipapan nuoruudesta. Muumipappa ystävineen osallistuu Itsevaltiaan puutarhajuhlaan, jossa mm. etsitään arpajaisia varten numeroituja munia. Muumipappa löytää munat, joilla Itsevaltiaan sanoin voittaa "haaveilijan tarpeettomia voittoja". Säilötyn savurenkaan lisäksi hän voittaa pienen merenvahasta tehdyn korallijalustaisen raitiovaunun, jonka perävaunun etusillalla on hakaneulanpidin sekä koristetun sampanjavispilän, hain hampaan ja koristellun posetiivin kammen.