Missä maissa on eniten punahiuksisia?

Kysytty

missä maissa on eniten punahiuksisia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mielenkiintoinen kysymys. Maailman väestössä punapäitä arvioidaan olevan kaksi prosenttia. Suurin osa lienee sukujuuriltaan skotteja tai irlantilaisia, sillä Skotlannin väestöstä noin 6 - 13 % on punapäitä ja Irlannin väestöstä heitä on noin 10 %.

Lukumäärällisesti eniten punapäitä lienee kuitenkin Yhdysvalloissa, mutta arvio vaihtelee 6 ja 18 miljoonan välillä.

What Percentage of the World Population Has Red Hair? - WorldAtlas

Ginger hair: 13 fascinating facts about redheads (cosmopolitan.com)

Red hair - Wikipedia