Missä lastenlaulussa lauletaan näin: "Junan ääni kaukaa kuuluu kun se tulla puksuttaa. Nyt se saapuu asemalle viheltää ja jarruttaa."

Kysytty

Missä lastenlaulussa lauletaan näin: "Junan ääni kaukaa kuuluu kun se tulla puksuttaa. Nyt se saapuu asemalle viheltää ja jarruttaa."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Hannele Viitasen säveltämä ja sanoittama lastenlaulu Junan ääni. Laulu on kuultavissa esimerkiksi äänitteeltä Kateellinen etananpoika : Rytmiviikarin TA (Fuga 2000). Sanat ja nuotti sisältyvät mm. Géza Szilvayn kirjaan Rytmiviikarin TA (Tammi, 1990).

https://viola.linneanet.fi/vwebv/search?searchArg=viitanen+hannele+junan%3F&searchCode=GKEY%5E*&setLimit=1&recCount=20&searchType=1&page.search.search.button=Hae