Missä lastenkirjoissa/ lehdissä/ kuunnelmissa/ videoissa käsitellään vammaisuutta ja vakavia sairauksia tai erilaisuutta ja siitä johtuvaa koulukiusaamista?

Kysytty

Missä lastenkirjoissa/ lehdissä/ kuunnelmissa/ videoissa käsitellään vammaisuutta ja vakavia sairauksia tai erilaisuutta ja siitä johtuvaa koulukiusaamista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastojen aineistotietokannoista voit hakea asiasanalla vammaisuus tai sairaus ja kohdista hakusi lastenosastolle. Myös asiasanalla kiusaaminen löydät paljon viitteitä. Jos yhdistät asiasanat vammai# ja kiusa#, saat silläkin tavoin tulokseksi 300 viitettä. .

Vammaisuutta käsitteleviä lastenkirjoja ovat mm. Willis, Jeanne: Susanna nauraa (2000); Wänblad, Mats: Pikkusiipi (1997); Linna, Pirkko: Tuomaskin käy koulua (1980).