Missä kirjastoissa on omatoimi aika, jolloin sisälle voi mennä korttia näyttämällä ja henkilökunta ei ole paikalla? Onko viikonloppuisin mahdollisuutta?

Kysytty

Hei,
Missä kirjastoissa on omatoimi aika, jolloin sisälle voi mennä korttia näyttämällä ja henkilökunta ei ole paikalla? Onko viikonloppuisin mahdollisuutta?

Vastaus

Vastattu

Pääkaupunkiseudun Helmet-kirjastojen sivuilta löytyy luettelo omatoimikirjastoista. Varsinaisten omatoimikirjastojen lisäksi on kirjastoja, joita voi käyttää omatoimisesti varsinaisten aukioloaikojen ulkopuolella tai joilla on muuta aukioloaikojen ulkopuolista käyttöä. Monet kirjastoista ovat avoinna myös viikonloppuisin. Tieto aukioloista löytyy listan kirjaston nimeä klikkaamalla.

https://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Omatoimikirjastot