Missä ja milloin on julkaistu Maaria Leinosen runo, joka alkaa säkeellä "Tämän maiseman syliin synnyin"? Onko runolla nimeä?

Kysytty

Missä ja milloin on julkaistu Maaria Leinosen runo, joka alkaa säkeellä "Tämän maiseman syliin synnyin"? Onko runolla nimeä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseinen Maaria Leinosen runo on nimeltään Tämän maiseman syliin synnyin. Runo on kokoelmasta Sydämessäni tämä maa vuodelta 2003 (Kirjapaja). Runo on luettavissa myös Maaria Leinosen runojen kokoelmasta Kootut runot II : Matka on laulu : 1994-2005 (Kirjapaja, 2006).