Missä Helsingin Sanomien numerossa ilmestyi Mika Waltarin Valtakunnan salaisuus -teoksen arvostelu? Entä sanomalehti Karjalaisen?

Kysytty

Missä Helsingin Sanomien numerossa ilmestyi Mika Waltarin Valtakunnan salaisuus -teoksen arvostelu? Entä sanomalehti Karjalaisen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Toini Havun arvostelu Mika Waltarin Valtakunnan salaisuus -romaanista ilmestyi Helsingin Sanomissa 3.12.1959. Tieto on peräisin teoksesta Suomen kirjailijat 1917-1944, SKS 1981. Siinä on mainittu muitakin sanomalehtiarvosteluja.
Muita eri aikakauslehdissä ilmestyneitä aikalaisarvosteluja olivat mm.
Santakari, Esa.
Kirja-arvostelu : Valtakunnan salaisuus / Waltari, Mika. // Vartija. - Helsinki : Vartija. - ISSN 0782-033X. - 72 (1959), s. 175-176

Linkomies, Edwin.
Kirja-arvostelu : Valtakunnan salaisuus / Waltari, Mika. // Valvoja. - Helsinki : Valvoja-Ajan kannatusyhdistys. - 79 (1959), s. 225-226

Pennanen, Eila.
Kirja-arvostelu : Valtakunnan salaisuus / Waltari, Mika. // Parnasso. - Helsinki : Yhtyneet kuvalehdet. - ISSN 0031-2320. - 10 (1960), s. 365-366

Peromies, Aarno.
Kirja-arvostelu : Valtakunnan salaisuus / Waltari, Mika. // Suomalainen Suomi. - Helsinki : Valiolehdet. - 28 (1960), s. 119-120

Nikolainen, Aimo T.
Kirja-arvostelu : Valtakunnan salaisuus / Waltari, Mika. // Teologinen aikakauskirja. - Helsinki : Teologinen julkaisuseura. - ISSN 0040-3555. - 65 (1960), s. 107-109