Missä Carl Mestertonin "Metsolat"-tv-sarjan hautausmaakohtaukset on kuvattu?

Kysytty

Missä Carl Mestertonin "Metsolat"-tv-sarjan hautausmaakohtaukset on kuvattu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ylen ohjelmaopassivustolla kerrotaan, että Metsolat tv-sarjan kuvauspaikoista keskeisimpiä olivat Mouhijärvi (Metsoloiden tila), Hoikan kylä ja Pälkäneen Sappee, missä kuvattiin laskettelurinnekohtauksia.
http://ohjelmaopas.yle.fi/puhekupla/carl-mesterton

Tampereen tv-arkistosta kerrottiin lisäksi, että hautausmaakohtauksia on kuvattu Suodenniemen hautausmaalla.

13 ääntä

Kommentit

Missä päin metsolat ln kuvattu haluan tietää

Hoikan kylä oli Mouhijärven kirkonkylää.Ainakin silloin,kun Metsolan Erkki palkkaa Vanhasen Eikan kaivurinsa toiseksi kuskiksi.Google Mapsilla löytyy sama Salen pihapiiri.Tosin kapakkaa,jossa Vanhanen löytyy kaivurin korjauksen jälkeen,ei taida enää olla? Missä lie kaivuutyömaa,jolla Erkin ja Einon riita? Leppävaaran tila eli Metsolan perheen koti, löytyy osoitteesta Hakkilantie 80,38420 Sastamala.Monissa paikoissa kuvattu.Riston talo,jonne Stig tulee Liisan ollessa yksin kotona,Nokialla Sarpatintiellä.Googlaile Metsolat kuvauspaikat,niin löytyy jonkin verran lisääkin.