Missä Aku Ankka -tarinassa Roope on Titanicilla ja tarinassa on myös kuva uppoavasta Titanicista, josta ihmiset hyppivät mereen?

Kysytty

Missä Aku Ankka -tarinassa Roope on Titanicilla ja tarinassa on myös kuva uppoavasta Titanicista, josta ihmiset hyppivät mereen?

Vastaus

Vastattu

Titanicin uppoaminen esitetään ainakin Don Rosan piirtämässä ja käsikirjoittamassa tarinassa Maailman rikkain ankka (The Richest Duck in the World). Se on julkaistu Suomessa ensimmäisen kerran jatkosarjana Aku Ankka -lehden numeroissa 15, 16 ja 17/1994 sekä sittemmin mm. Roope Ankan elämä ja teot -kirjassa.