Missä aapisessa mahtaa olla runo, joka alkaa:"On mulla kultakengät, niin ihan varmaan on. Ne kauniit lahjat ovat kummini auringon."

Kysytty

Missä aapisessa mahtaa olla runo, joka alkaa:"On mulla kultakengät, niin ihan varmaan on. Ne kauniit lahjat ovat kummini auringon."

Vastaus

Vastattu

Runo löytyy täältä:

Urho Somerkivi: Lasten oma aapinen vuodelta 1958. Vuoden 1967 uudistetussa painoksessa runoa ei enää ole. Runo löytyy kokonaisuudessaan Kansalliskirjaston digitaalisista aineistoista:

 https://digi.kansalliskirjasto.fi/search?query=kultakeng%C3%A4t&lang=FI…