Suomalainen kauhukirja, joka käyttää vahvasti tarina tarinassa -metodia

Kysytty

Minun pitäisi löytää Suomalainen kauhukirja, joka käyttää vahvasti tarina tarinassa metodia. Tarvitsen kaksi kirjaa äidinkielen tunnille, ja toinen on Stephen Kingin "Piina", mutta en tiedä hyvää Suomalaista vertailun kohdetta, koska luen lähinnä englannin kielistä kauhua.

Vastaus

Vastattu

Voisit tutustua Kaj Korkea-ahon romaaniin Paha kirja. Nykypäivään sijoittuvat teoksen ytimessä on 1920-luvulla kirjoitettu, julkaisematta jäänyt runokokoelma, jonka uskotaan tuovan huonoa onnea. Kirjallisuudenopiskelija Pasi Maars haluaa välttämättä, opettajansa vastustuksesta huolimatta, tehdä tutkielmansa traagisen elämän eläneestä runoilijasta, ja aihe kasvaa suoranaiseksi pakkomielteeksi. Ja mitäpä ihmeen haittaa ikivanhoista runoista voisi kenellekään olla...

Lisätietoa kirjasta: https://otava.fi/kirjat/paha-kirja-2/