Minun pitäisi kuvailla kaksi itselleni merkityksellistä vuorovaikutustilannetta.

Kysytty

Minun pitäisi kuvailla kaksi itselleni merkityksellistä vuorovaikutustilannetta. Mutta en saa tästä mitenkään kiinni, en ole varma olenko edes ymmärtänyt mitä tämä merkityksellinen vuorovaikutustilanne tarkoittaa. Voitteko auttaa? Millaisia esimerkkejä voitte antaa merkityksellisistä vuorovaikutustilanteista noin yleisesti? Miten saisin tästä aiheesta kiinni? Kirjat, lunkit, musiikki, podcastit ym. ovat kaikki tervetulleita. Voiko musiikin kanssa olla merkityksellinen vuorovaikutustilanne? Voiko tilanne olla positiivinen tai negatiivinen? Toivon myös että lisäksi määrittelisitte minulle sanat merkityksellinen ja vuorovaikutustilanne.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sinun pitäisi kuvata kaksi itsellesi tärkeää tilannetta, joissa olet ollut tekemisissä toisen elävän olennon kanssa.

Koneen tai teoksen kanssa vuorovaikutus jää yleensä yksisuuntaiseksi. (poikkeuksena esittävä taide)

Vuorovaikutusta tapahtuu arjessa esim. perheen kesken, työssä ja opinnoissa. Tilanne voi olla positiivinen tai negatiivinen, jos se on ollut sinulle jollain tapaa arvokas.

Tehtävässä halutaankin sinun kertovan, millä tavalla vuorovaikutus on ollut tärkeää.

Merkityksellinen = jolla on merkitystä, merkittävä, huomattava, tärkeä, arvokas

Vuorovaikutus = keskinäinen, vastavuoroinen vaikutus Suomalaisten kielten keskuksen sanakirja