Minun pitää tehdä osakassopimus kahden osakeyhtiön osakkaan välille. Etsin kirjaa mistä saisin vinkkiä esim. Osakassopimus tai jos ei suoraan tällä nimellä…

Kysytty

Hei !

Minun pitää tehdä osakassopimus kahden osakeyhtiön osakkaan välille. Etsin kirjaa mistä saisin vinkkiä esim. Osakassopimus tai jos ei suoraan tällä nimellä niin aihetta käsittelevä kirja, artikkeli. Mistä löytäisin ?

Tai jos lainattavaa kappaletta ei löydy niin Käsikirjatokappaletta voisin käydä lukemassa. Olisi hyvä saada tänään,kun asia aika kiireinen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kauppakorkeakoulun Helcat-haun mukaan kirja Osakassopimukset / Antti Hannula, Matti Kari, Julkaistu: Helsinki : WSOYpro, 2007 on paikalla tällä hetkellä Helsingin kauppakorkeakoulun yleiskokoelmassa. https://helcat.linneanet.fi/cgi-bin/Pwebrecon.cgi?LANGUAGE=Suomi&BBID=1…
Helexon Mix -tietokannan mukaan kirja käsittelee seuraavia aiheita:
Sisällys:
Osa 1. Yleistä osakassopimuksesta
- Osakassopimus: omistajien sopimus
- Osakassopimukset eri tilanteissa
- Osakassopimusten erityiskysymyksiä
Osa 2. Osakassopimusten sisältö
- Osakassopimusten keskeinen sisältö
- Määritelmät, osapuolten tavoitteet ja olettamat
- Päätöksentekoa ja hallintoa koskevat ehdot
- Rahoitusta, omistusta ja sen hallinnoimista koskevat ehdot
- Sopijapuolten henkilökohtaiset velvollisuudet
- Osakkaiden ansainta yhtiöstä
- Kontrolli- ja sanktioehdot
- Yleiset juridiset ehdot

Helecon Mix antaa myös seuraavat, graudun ja artikkelin:

Osakassopimus rahoittajan omistajaohjauksen instrumenttina.
Laskentatoimen ja rahoituksen laitos (Department of Accounting and Finance) 2008, Tutkielman numero: t11443, Talonen, Tuukka [Gradu]

Osakassopimus turvaa sekä pääomasijoittajan että yrittäjän edut
Kauppalehti 2003 : 89, KauppalehtiExtra: Rahoitus ja vakuutus, s. 21-23 Kämäräinen, Jouko [Artikkeli]

Helsingin kauppakorkeakoulun kirjasto http://helecon.lib.hse.fi/FI/

Helsingin kaupunginkirjaston toimipisteissä on käytössä WSOY.pro.fi -tietokanta, jossa on tietoa osakasopimuksista, mm. Sakari Helmisen artikkeli aiheesta.