Minun pitää tehdä kirjailijasalkku suomalaisesta kirjailijasta. Haluiaisin kirjailijan joka tekee urheilukirjoja nuorille. Urheilulaji josta kirja mieluiten…

Kysytty

Minun pitää tehdä kirjailijasalkku suomalaisesta kirjailijasta. Haluiaisin kirjailijan joka tekee urheilukirjoja nuorille. Urheilulaji josta kirja mieluiten kertoisi olisi saliabndy tai jääkiekko. Kalle Veirto on jo varattu. mitä suosittelisit?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kalle Veirton lisäksi salibandysta nuorille on kirjoittanut Elisabeth Aho kirjoissaan Salibandypantterit, 2004 ja Tsemppiä turnaukseen, Pantterit, 2005. Kotimaisista kirjailijoista jääkiekosta kertovia kirjoja nuorille ovat julkaisseet: Taina Haahti Gladiaattorikoutsi, 2010, Jorma Nenonen Sakke pääsee joukkueeseen, 1990, Sakke nousee sarjaan, 1991, Sakke tiellä tähtiin, 1993, Tsemmiä, Sakke!, 1995, Kirsi-Marja Niskanen Lätkäjätkiä, 2003, useita urheiluaiheisia teoksia kirjoittanut Mika Wickström Kypärätemppu, 1999. Eetu Uusikylä oli 14-vuotias, kun häneltä julkaistiin kirja Super Jack : Jaakko Pavunvarsi - lammen jäältä NHL-tähdeksi, 2007. Kirsi Pehkonen kirjoittaa tyttöjen jääkiekkoharrastuksesta teoksissaan Aloituskiekko, 2011, Panaviiva, 2012, Vieraskentillä, 2013, Ketjukaverit, 2014 ja Voittolaukaus, 2015.