Otsikko
Minun nimelläni on koululuokan kirjastokortti, mutta en enää työskentele kyseisen luokanopettajana tai opettajana ollenkaan, kuinka luokankirjastokortin…

Kysytty

Minun nimelläni on koululuokan kirjastokortti, mutta en enää työskentele kyseisen luokanopettajana tai opettajana ollenkaan, kuinka luokan kirjastokortin omistaja voidaan muuttaa?

Vastaus

Vastattu

Koulun kirjastokortti on ns. laitoskirjastokortti, joka on Helmet-kirjastossa voimassa vuoden kerrallaan - mm. juuri sen vuoksi, koska vastuuhenkilöt voivat vaihtua. Luokan kortin vastuuhenkilö voidaan vaihtaa missä tahansa Helmet-kirjastossa. Riittää, että uusi vastuuhenkilö hoitaa asian. Uuden vastuuhenkilön kannattaa ottaa mukaansa kuvallinen henkilötodistus sekä oma Helmet-kirjastokorttinsa. Luokan kirjastokortti linkitetään vastuuhenkilön tietoihin, mikä käy nopeimmin linkittämällä luokan kortti ja vastuuhenkilön kirjastokortti toisiinsa.