Minulle on 3 kirjaa lainassa ja olisin halunnut uusia lainat, mikäli mahdollista. Minulla ei ole kirjastokortinnumeroa eikä pin-koodia, sillä olen ottanut…

Kysytty

Hei. Minulle on 3 kirjaa lainassa ja olisin halunnut uusia lainat, mikäli mahdollista. Minulla ei ole kirjastokortinnumeroa eikä pin-koodia, sillä olen ottanut käyttöön taskukirjaston ja unihtanut näin molemmat tunnukset. Nyt sitten puhelin romuttui totaalisesti, joten en pääse edes taskukirjastoon. Mistä voin saada kirjastokorttini numeron? Uuden salasanan voin sen jälkeen tilata sähköpostiini

Vastaus

Vastattu

Kirjastossakaan ei tiedetä tunnuslukuasi, joten se joudutaan aina uusimaan kirjastossa. Tässä ei auta kuin lähteä käymään jossain HelMet-kirjastossa kuvallisen henkilöllisyystodistuksen kanssa. Siellä tiskillä asia hoituu.

Tässä yhteydessä voisi olla hyvä muistuttaa siitä, että nelinumeroinen tunnusluku (PIN-koodi) on tosiaan vain lainaajan itsensä tiedossa. Ehkä on hyvä idea kirjata tämä koodi yhdessä kirjastokortin numeron kanssa jollekin paperille sitä hetkeä varten, jolloin kännykkä hajoaa tai se ei ole ulottuvilla.

Heikki Poroila