Minulla on yli 50 hyväkuntoista kirjaa, jotka haluaisin lahjoittaa sairaalakirjastolle. Onko se mahdollista? Kohteena olisi Espoo tai Vantaa.

Kysytty

Minulla on yli 50 hyväkuntoista kirjaa, jotka haluaisin lahjoittaa sairaalakirjastolle. Onko se mahdollista? Kohteena olisi Espoo tai Vantaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastot ottavat vastaan hyväkuntoista, uudehkoa aineistoa lahjoitusaineistoa. Osa lahjoituksista päätyy kokoelmiimme, osa kierrätyshyllyyn tai -kärryyn, josta asiakkaat voivat ottaa aineistoa. Lahjoituskirjoilla täydennämme kokoelmaamme ja korvaamme huonokuntoista aineistoa. Henkilökunta käy läpi lahjoitetun aineiston ja päättää sen käytöstä.

Vantaalla ei ole laitoskirjastoja ja Espoon Puolarmetsän potilaskirjastoon ei oteta vastaan kirjalahjoituksia. Puolarmetsän sairaalakirjaston toiminta todennäköisesti lakkaa 2016 Puolarmetsän sairaalan muutosten myötä.