Minulla on Veikko Tähkän kirjasta Psykoterapian perusteet toinen painos vuodelta 1972 sekä kopiona teokseen myöhemmin lisätty liite Psykoterapia vaihespesifinä…

Kysytty

Hei!

Minulla on Veikko Tähkän kirjasta Psykoterapian perusteet toinen painos vuodelta 1972 sekä kopiona teokseen myöhemmin lisätty liite Psykoterapia vaihespesifinä vuorovaikutuksena: Kohti psykoterapian yleistä psykoanalyyttista teoriaa. Harmikseni en ole merkinnyt Liitteeseen vuosilukua. Nyt kysynkin, minkä vuoden painokseen Liite on ensimmäistä kertaa lisätty. Yritin itse netistä selvittää, onnistumatta.

Vastaus

Vastattu

Psykoteriapia vaihespesifinä vuorovaikutuksena julkaistiin alun perin englanninkielisenä Scandinavian Psychoanalytic Review'ssa vuonna 1979. Suomenkielinen versio artikkelista liitettiin Psykoterapian perusteiden kolmanteen painokseen, joka ilmestyi vuonna 1982.