Minulla on parikin kysymystä. Löytyisikö kirjoja, jotka käsittelevät Midwayn taistelua? Entä olisiko kirjaa Kennedyn klaanin tarinasta?

Kysytty

Hei,

Minulla on parikin kysymystä. Löytyisikö kirjoja, jotka käsittelevät Midwayn taistelua? Entä olisiko kirjaa Kennedyn klaanin tarinasta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaski-kirjastoista Vaski-kirjastot - verkkokirjasto | Vaski-kirjastot (finna.fi)  löytyy Gordon W. Prangen teos Miracle at Midway (2018), jossa kerrotaan taistelusta sekä amerikkalaisten että japanilaisten näkökulmasta. Midwayn taistelusta kerrotaan myös Niklas Zetterlingin teoksessa Kampen om Stilla havet (2012). Pieni artikkeli löytyy suomeksi teoksesta Toisen maailmansodan suuret taistelut (2012).

Kennedyn klaanista löytyy James Pettersonin teos The Kennedy curse (2020) ja Lennart Pehrsonin Familjen Kennedy: en amerikansk dynasti (2011). Elämäkertateoksissa käsitellään myös sukua, esimerkiksi:

Kennedy Rose F.: On aika muistella (1974)

Heymann C. David: Jacqueline: nainen nimen takana (1989)

Kennedyt: kuvia erään perheen kohtaloista (1968)

Kennedy, Edward M.: Familjen, politiken, kärleken (2010)

The Kennedy brothers: a legacy in photographs (2009)

Talbot, David: The hidden history of the Kennedy years (2007)

McNamare, Eileen: Eunice: the Kennedy who changed the world (2018)

Byrne; Paula: Kick: the true story of Kick Kennedy, JFK's forgotten sister and the heir to Chatsworth (2016)