Voiko e-kirjoja e-kirjastosta lukea Amazonin Kindle-lukulaitteella?

Kysytty

Hei!

Minulla on pari kysymystä:

Voiko e-kirjoja ekirjastosta lukea Amazonin Kindle -lukulaitteella? Kindle tukevat seuraavia tiedostomuotoja: Kindle Format 8 (AZW3), Kindle (AZW), TXT, PDF, unprotected MOBI, PRC natively; HTML, DOC, DOCX, JPEG, GIF, PNG, BMP through conversion.

Toinen kysymys, olen muuttanut Suomesta ja asun nykyään Lontoossa. Voinko silti lainata Suomesta e-kirjoja, vaikken en enää asu Suomessa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kindlellä ei voi lukea kirjaston e-kirjoja, sillä se käyttää Amazonin omaa tekijänoikeussuojausta ja tiedostomuotoa.

Kysymyksestäsi ei käy ilmi, minkä kirjaston asiakas olet ollut, mutta liitän tähän linkin Helmetin e-aineistojen käyttöohjeeseen. Siitä löydät tarkat ohjeet laitteista, joilla voit käyttää e-aineistoja.

http://www.helmet.fi/fi-FI/Ekirjasto/Ohjeet

Voit lainata e-kirjoja missä tahansa verkkoyhteyden kautta, jos sinulla on voimassa oleva kirjastokortti.

http://www.helmet.fi/fi-FI/Ekirjasto/Ohjeet/Usein_kysyttya_ekirjoista(44045)

2 ääntä

Kommentit

Eikö Kindlea muka pysty käyttämään kirjastojen sähkökirjojen kanssa? Käsittääkseni tämä onnistuu Kindlen Calibre -ohjelman kautta.