Minulla on muistikuva muutaman vuoden takaa, että Hämeenlinnan kirjastossa olisi hyvin kattava luettelo Inkeri-aiheisesta kirjallisuudesta. Pitääkö paikkansa,…

Kysytty

Hei!

Minulla on muistikuva muutaman vuoden takaa, että Hämeenlinnan kirjastossa olisi hyvin kattava luettelo Inkeri-aiheisesta kirjallisuudesta. Pitääkö paikkansa, ja kuinka löydän sen luettelon?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hämeenlinnan kirjastossa on Jarmo Elomaan toimittama Inkerin bibliografia: luettelo vatjalaisia, inkeroisia ja Inkerin suomalaisia käsittelevästä kirjallisuudesta vuodelta 1981. Se on käsikirjastokappale, mutta voitte saada sen lukusalilainaksi tai tarvittaessa kaukolainaksi, mikäli ette asu Hämeenlinnassa. Teosta löytyy myös muista Suomen kirjastoista, mm. Helsingistä ja Tampereelta.