Minulla on mielessä kirja (ehkä nuorten), jossa poika ajaa takaa hiihtämällä sutta. Susi väsyy ja poika saa suden kiinni, muttei pystykään ampumaan sitä…

Kysytty

Minulla on mielessä kirja (ehkä nuorten), jossa poika ajaa takaa hiihtämällä sutta. Susi väsyy ja poika saa suden kiinni, muttei pystykään ampumaan sitä. Löydättekö kirjan ja tekijän?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on varmaankin Erkki Rekimiehen Tapporahat: tarina suden ajosta, Poikien Seikkailukirjaston osa 21. Alkuperäinen ilmestymisvuosi 1959 (Otava ); 2. korjattu painos ilmestynyt 1973 (Nuorten Toivekirjasto).