Minulla on lainassa kirja, jonka eräpäivä on tänään, eikä lainaa voi uusia koska joku on varannut kirjan.

Kysytty

Minulla on lainassa kirja, jonka eräpäivä on tänään, eikä lainaa voi uusia koska joku on varannut kirjan. Minulla on korona, jonka vuoksi minun pitää olla vielä viikko karanteenissa. En saa ketään tuomaan kirjaa puolestani kirjastoon. Mitä tässä tilanteessa voi tehdä?

Vastaus

Vastattu

Parantelet taudin kaikessa rauhassa.

Kirjaa ei voi uusia, koska siinä on varauksia. Siitä menee siis huomisesta alkaen myöhästymismaksua 20 senttiä päivässä. Viikon päästä summa on noin 1,40€. Tarpeen vaatiessa voit neuvotella sakosta kirjaston henkilökunnan kanssa kun palautat kirjan.