Minulla on kolme kysymystä: 1. Onko Alexandre Dumasin kolme musketti soturia sarjasta ilmestynyt suomen kielisenä äänikirjana? 2. Monta/minkä nimisä ovat…

Kysytty

Minulla on kolme kysymystä:
1. Onko Alexandre Dumasin kolme musketti soturia sarjasta ilmestynyt suomen kielisenä äänikirjana?
2. Monta/minkä nimisä ovat muskettisotureiden viimeiset uroteot kirjoja on suomeksi painettu, koska kuulemma niitä on n. 8 kappaletta, koska Dumas on kirjoittanut kaksi tiiliskiven kokoista teosta? Olenko edes oikeilla jäljillä?
3.Luenko kirjoja oikeassa järjestyksessä, kun olen lukenut nyt: Kolme muskettisoturia, nyt luen muskettisoturit seikkailevat jälleen (myladyn poika) ja sitten sen muskettisotureiden viimeiset urotyöt. Juuri kyseisessä järjestyksessä. Onko se "oikein" luettu järjestys vai onko kahden viimeksi mainitun kuulunut olla toisin päin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Muskettisotureista on kyllä ilmestynyt äänikirjoja, kasettimuodossa, Ossi Ahlapuron lukemana, mutta ne eivät suinkaan kata koko sarjaa.
Kasetit ovat varattavissa Helmet-haussa, osoitteessa http://www.helmet.fi/search*fin/X?SEARCH=kolme+muskettisoturia&searchsc…

Ulla Virtamon toimittaman Aikuisten jatko- ja sarjakirjat teoksen mukaan 'Sotureiden' järjestys on seuraava:
1. Kolme muskettisoturia. G 1889
2. Myladyn poika= Muskettisoturit seikkailevat jälleen.
Muskettisoturit palaavat. K 1969
Muskettisoturit juonittelevat. K 1969
Muskettisoturit taistelevat. K 1969
Muskettisoturit pakenevat. K 1969
Muskettisoturit voittavat. K 1969
3. Bragelonnen varakreiviI-X = Muskettisoturien viimeiset urotyöt. K 1916

Vielä on Portoksen poika = Viimeinen muskettisoturi. K 1935

Fennicasta, osoitteesta https://fennica.linneanet.fi/cgi-bin/Pwebrecon.cgi?PAGE=sbSearch&SEQ=20… löytyy 31 viitettä haulla Kolme muskettisoturia, teokset voi lajitella esim. ilmestymisvuoden mukaiseen järjestykseen, se helpottaa niiden hahmottumista.