Minulla on kirjastokortti esikouluryhmälle, ja ilmoitus tsaan uusiessa ilmoituksen, ettei kortti ole enää käytössä. Miten toimin?

Kysytty

Minulla on kirjastokortti esikouluryhmälle. Yritin uusia lainoja, mutta sain ilmoituksen, ettei kortti ole enää käytössä. Miten toimin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Päiväkotien, koulujen ja erilaisten laitosten kortit ovat voimassa vain vuoden kerrallaan.

Syynä ovat tiuhat henkilövaihdokset. Haluamme, että kirjastokortilla on aina oikea vastuuhenkilö, joka voi paikanpäällä hoitaa luokan, ryhmän tai laitoksen lainoja.

Kirjastokortin saa taas vuodeksi voimaan, jos käyt lähimmässä Helmet-kirjastossa kuvallisten henkkareiden kanssa. Silloin voimme vaihtaa Sinut kortin vastuuhenkilöksi tai vain uusia voimassaolojakson, jos jo olet vastuuhenkilö.

https://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/Kirjastokortti_ja_lainaaminen(37)